Zanim nauczyciel wybierze i poleci swoim uczniom dobry podręcznik powinien zapoznać się nie tylko z programem nauczania, ale przede wszystkim z wymaganiami podstawy programowej danego przedmiotu. W tym przypadku warto dokonać analizy porównawczej, a więc dotrzeć do ofert poszczególnych wydawnictw zapoznać się z nimi, porównać i zadecydować, który podręcznik będzie odpowiadał uczniom i ich możliwościom. Jak wybrać właściwy podręcznik?
Podręczniki szkolne – funkcje

Autor zdjęcia: BCcampus_News
• Funkcja emotywna. Bez względu na to czy chodzi o tanie podręczniki czy droższe dostarczają one informacji nie tylko o danym przedmiocie, ale także o postawie autora podręcznika wobec podejmowanej tematyki. Elementy, które ukazują stosunek autora do zamieszczanych treści to np. akapity, podbarwienie tła, ramki.
• Funkcja fatyczna powoduje, że narracja w podręczniku zmienia swoje formy. Dzięki urozmaiceniu możliwe jest większe zainteresowanie i zaangażowanie ucznia w tematykę.